събота, 10 април 2010 г.

Марките на кладата или долу консуматорството!



Нийл Бурман е писател, журналист и музикален продуцент. Откривайки, че повлиян от начина си на живот, марките са се превърнали в мания, през септември 2006г. той събира всичките си луксозни принадлежности на площад в Лондон и ги запалва. В кладата изгарят дрехи на Dior, Lacoste, Gucci, Palph Lauren и Lee; обувки Adidas; техника Sony и Sharp; компютър Mac; Blackberry и още много други. Призивът му е да спре консуматорството и да освободим живота си от налаганите от брандовете стандарти. Твърди, че се чувства много по-щастлив в тениска и обувки second hand и че е много по-лесно да откриеш своята идентичност, когато не робуваш на марките.
Година по-късно издава книга със заглавие "Bonfire of the brands", в която разказва за живота си преди и след "промяната" и изследва влиянието на рекламите върху потребителите.
Дали всичко е било рекламен трик? Или може би трябва да се замислим, как може една чанта Prada или едни маратонки Nike да ни дадат самоувереността, която ни липсва... въпрос на гледна точка...

Клип от кладата на площада - линк
Сайтът bonfire of the brands - линк

1 коментар:

  1. Тази книга толкова силно ме заинтересува сега, че току що си я поръчах. Изглежда интересно четиво.

    ОтговорИзтриване